Finalizarea lucrării, începută în 1985, ar costa un miliard de euro, dar s-ar amortiza rapid. Lucrarea hidrotehnică este proiectată pe o lungime de 198 km, traversând patru judeţe: Vrancea, Buzău, Brăila şi Ialomiţa.
Aţi auzit de canalul Siret-Bărăgan? Există! A fost început în perioada comunistă şi a fost continuat şi după revoluţie, chiar dar în ritm de melc.
Teoretic, obiectivul ar putea fi gata în maxim cinci ani, cu 200 de milioane de euro anual, dar profiturile ar fi uriaşe: se estimează că numai creşterea producţie agricole prin irigarea zonei ar aduce 300 de milioane de euro în plus pe an. Alte avantaje: eliminarea inundaţiilor, turism, transport ieftin de mărfuri.
În ultimii ani, guvernele au alocat bani cu ţârâita în proiect. Totuşi, în 2007 a fost finalizat un segment de 5,7 km de canal care a costat 10 milioane lei. Totodată au fost începute lucrările pe alţi 37 din cei 44,3 km care, împreună cu primul segment, ar însemna finalizarea primului tronson de 50 km, în zona Vrancea-Galaţi-Brăila.
Din păcate, criza şi-a arătat efectele. În 2009 a fost anunţat un buget cinci milioane lei, iar anul acesta lucrările au fost îngheţate.
Cât o bucată de autostradă
Potrivit lui Dumitru Fodoreanu directorul firmei Sibarex, societate care lucrează la ridicarea canalului, costul lucrărilor pentru realizarea integrală a canalului Siret-Bărăgan ar fi de circa un miliard de euro. O sumă echivalentă cu suma cheltuită de Guvern pe sectorul de autostradă dintre Gilău şi Turda (42 km), care a costat aproape 800 de milioane de euro.
Datele tehnice ale canalului
Lungimea: 198 km.
Traseu: între acumularea Călimăneşti de pe Siret (Vrancea) şi lacul Dridu, situat la nord de Bucureşti, pe râul Ialomiţa.
Lăţimea: 57 m la suprafaţa apei, 20 m la fund.
Adâncimea: 7 m. @