Şeful Agenţiei de Monitorizare a Presei ActiveWatch, Mircea Toma vorbeşte la RFI despre soluţiile ce se întrezăresc ca fiind rezonabile şi utilizabile. Discriminarea pozitiva în învăţământ, deşi contestată de români, ar trebui coborată ca nivel de acţiune la vârsta prescolară, apreciază el.
Şeful Agenţiei de Monitorizare a Presei ActiveWatch, Mircea Toma vorbeşte la RFI despre soluţiile ce se întrezăresc ca fiind rezonabile şi utilizabile.
Discriminarea pozitiva în învăţământ, deşi contestată de români, ar trebui coborată ca nivel de acţiune la vârsta prescolară, apreciază el.
"O uriaşă problemă este adaptarea copiilor romi în primii ani de şcoala. Ei vin cu diferenţă educatională majoră care se perpetuează generaţie după generaţie. Nu rezistă în şcoală pentru că nu vin din familii suficient de alfabetizate, deci au un handicap din capul locului faţă de copiii români …
Vorbeam cu un copil de clasa VI – VII care era fericit că a reuşit să treacă de acest prag şi care povestea ”bunica mea îmi spunea nu te du la şcoală, că eşti prost. Copiii români sunt deştepti, ei reuşesc la şcoala, tu n-ai nicio şansă.
Asta este percepţia romilor despre ei înşişi, clădită timp de sute de ani de marginalizare. Un alt nivel interesant de intervenţie a fost crearea funcţiei de mediator sanitar, mediator social.
Este vorba despre o persoană plătită de instituţia publică să faciliteze relaţia dintre comunităţile de romi şi administraţia publică.
Este foarte importantă această persoană pentru că romii nu au de multe ori cunoaşterea necesară pentru a accede la drepturi care există deja pentru ei şi pe care ei nu le ştiu folosi.
Deci e nevoie de punţi între două civilizaţii care au convieţuit departe una de cealaltă timp de 800 de ani, incredibil"! Şeful Agenţiei de Monitorizare a Presei ActiveWatch, Mircea Toma
Şeful Agenţiei de Monitorizare