Creşterea din ce în ce mai mare a migraţiei forţei de muncă din România către ţările membre ale Uniunii a atras după sine compasiune, urmată ulterior de milă, frică şi, în prezent, groază. Plecate cu dorinţa să aducă în ţară şi puţină "mândrie", puternicele noastre "braţe de muncă" au creat de multe ori un disconfort resimţit destul de mult de către buzunarele vesticilor.
Maşinile româneşti sunt printre cele mai des oprite vehicule de către echipajele de poliţie din străinătate, motivate într-un mod aproape "natural" de dorinţa străinilor de a se "răzbuna" prin singurele mijloace "legale" de care dispun.
Până acum e deranj, dar când autoturismul capătă forma autocarului, regulile jocului stau altfel şi deranjul se transformă în pierderi nu doar morale, ci şi financiare. Opririle dese în afara graniţei impuse firmelor româneşti care practică transportul de persoane internaţional, efectuate de către echipajele de poliţie străine, se termină de multe ori cu sechestrarea autocarului pe perioade îndelungate de timp. Recuperarea vehiculului care din punct de vedere tehnic sau estetic nu are probleme, este întârziată până când "anchetele" îşi termină verificările.
Bota Rareş, director general al Colibri Tour, ne-a declarat: "Dintr-o flotă de 12 autocare Scania, MAN, Volvo sau Neoplan am pe traseele de Italia sau Spania cel puţin o maşină reţinută pentru 3 luni de cercetare, şi asta se întâmplă măcar o dată la 4 luni. Calculaţi acum că o zi facturată de orice organ pentru maşina "parcată" valorează în jur de 80 euro, şi dacă mai adaug şi costul unui avocat străin, ajung de multe ori să plătesc pentru a repune maşina pe drum în jur de 6.000 de euro. Cât de profitabil mai poate fi transportul de persoane în asemenea condiţii?!"
Transporter Road Trip - acţiune pusă pe roţi cu sprijinul OMV Euro Truck, Citroën şi Volvo Trucks.
Creşterea