În ciuda schimbărilor legislative şi a scăderii vânzărilor de medicamente, marile reţele de farmacii şi-au eficientizat activitatea în 2009, reuşind să îşi crească semnificativ profiturile. Criza a avut efecte benefice pentru companiile farmaceutice. Nu este declaraţia vreunui jucător din piaţă, ci concluzia unei analize a rezultatelor financiare publicate la Ministerul Finanţelor Publice. Sensiblu, liderul pieţei, a trecut de la pierderi de 8,1 milioane de euro, în 2008,
În ciuda schimbărilor legislative şi a scăderii vânzărilor de medicamente, marile reţele de farmacii şi-au eficientizat activitatea în 2009, reuşind să îşi crească semnificativ profiturile.
Criza a avut efecte benefice pentru companiile farmaceutice. Nu este declaraţia vreunui jucător din piaţă, ci concluzia unei analize a rezultatelor financiare publicate la Ministerul Finanţelor Publice. Sensiblu, liderul pieţei, a trecut de la pierderi de 8,1 milioane de euro, în 2008, la un profit de cinci milioane de euro, reţeaua Dona şi-a crescut profitul cu 133%, la 2,8 milioane de euro, în timp ce câştigul Help Net a urcat cu 246%, la 4,5 milioane euro. „A fost nevoie de aplicarea unor măsuri financiare atent analizate, adevărată chirurgie pe costuri, strategii de adaptare rapidă la modificări legislative serioase“, spune Isabelle Iacob, director general la Help Net, subliniind faptul că politica de resurse umane a companiei nu a fost afectată.
Sunt însă şi companii care au avut pierderi însemnate. De exemplu, City Pharma a reuşit să îşi reducă pierderile de 10,8 milioane euro din 2008, dar rezultatul final a fost minus 8,3 milioane euro. Afacerile Ropharma s-au triplat, anul trecut, după ce compania a preluat, la începutul anului, trei firme din domeniu: Farmaceutica Aesculap Târgu-Mureş, Global Pharmaceuticals Braşov şi Medica Bacău.
„Reţelele care au fost prinse de criză în pli