Transportul rutier de mărfuri şi persoane a trebuit să se reinventeze în ultimii 2 ani şi să identifice soluţii pentru menţinerea business-ului. Astfel, tot mai mulţi transportatori şi-au transferat cea mai mare parte a flotei pentru cursele realizate în comunitatea europeană, unde tarifele asigură marje mai bune, iar costurile operaţionale, în mare parte datorită infrastructurii, sunt mai scăzute decât în România.
"Soluţii am găsit, pentru că nevoia te învaţă. Transportul în comunitate, din punctul meu de vedere, a revenit şi nici nu pare să fi fost în criză", a declarat Iulia Cojocaru, director de transport al Jumbotrans din Râmnicu Vâlcea. Deosebirea dintre contractele încheiate cu parteneri externi faţă de cele din România constă în principal în termenele mai lungi de plată, dar care sunt respectate. Pentru că 90% din încasările companiei sunt în euro, oscilaţia cursului valutar având un impact puternic asupra marjei operaţionale. Jumbotrans deţine un parc auto de 20 de capete tractor Iveco.
Un alt factor de influenţă asupra cursului businessului îl are şi fluctuaţia preţului de transport. "Transportatorii nu îşi revin psihologic. Se influenţează unii pe alţii, iar anul trecut au scăzut preţurile. De aici s-a ajuns la o presiune a pieţei şi a clienţilor", a spus Cojocaru.
În acelaşi timp în piaţă odată cu reducerea volumelor de marfă transportate a rămas o importantă flotă neutilizată.
"Există o suprasaturare. Pe lângă aceasta mai avem şi conducători care schimbă legislaţia de la o zi la alta. Avem nevoie de conducători mai înţelepţi, care să ofere şi protecţie şi să nu fie doar interesaţi de colectarea de taxe", a spus Cojocaru.
Transportul rutier de mărfuri şi persoane a trebuit să se reinventeze în ultimii 2 ani şi să identifice soluţii pentru menţinerea business-ului. Astfel, tot mai mulţi transportatori şi-au transf