Compania poloneză Tymbark Maspex, cel mai mare producător de nectaruri de pe piaţa locală, a raportat pe semestrul întâi al anului afaceri în stagnare la nivelul celor înregistrate în primele şase luni din 2009.
Vânzările în această perioadă pot fi estimate astfel la 28 mil. euro, valoare raportată pe S1 din 2009.
Reprezentanţii companiei au precizat că brandul La Festa, care a adus producătorului primul loc pe piaţa de cappuccino instant ("la plic"), a avut cea mai mare creştere a vânzărilor în prima jumătate din an.
"În această perioadă ne-am concentrat pe acţiuni de trade marketing, consumatorul final fiind sensibil la astfel de activităţi. Aceste promoţii, precum oferirea de gratuităţi sau pachete promoţionale, au generat reduceri, preţul produsului la raft devenind mai atractiv în acest mod", a declarat Krzysztof Grabowski, directorul general Tymbark Maspex România.
Toţi jucătorii mari din piaţa băuturilor non-alcoolice au mizat în acest an pe promoţii pentru a-şi menţine vânzările la volumele realizate în 2009, în condiţiile declinului consumului.
"Consumatorul este atent în con-tinuare la promoţiile desfăşurate în magazine", a mai spus Grabowski, care estimează că majorarea TVA şi reducerea salariilor bugetarilor cu 25% vor fi resimţite în acest an pe toate segmentele pieţei alimentare din cauza efectului de contracţie a consumului.
Compania poloneză a raportat anterior un avans de 12% al vânzărilor de sucuri pe primul trimestru din an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, pus pe seama intensificării promoţiilor în magazine.
Tymbark Maspex s-a numărat printre cei mai dinamici jucători din piaţa băuturilor non-alcoolice în ultimii doi ani. În această perioadă, producătorul a lansat două branduri pe segmentul de nişă al sucurilor pentru copii şi s-a extins pe categorii noi cu b