Dumitru Becşenescu, proprietarul uneia dintre cele mai mari companii de transport persoane din ţară, Antares, a recurs în 2010 la metode de eficientizare a businessului mai puţin utilizate pe plan local. Primul pas a fost instalarea în mijloacele de transport a unui sistem de supraveghere dezvoltat împreună cu grupul UTI.
Sistemul permite supravegherea mijlocului de transport prin camerele de filmat, permite încărcarea abonamentelor şi cartelelor de călătorie ale pasagerilor şi monitorizează permanent maşinile de pe traseu.
"Din aprilie sistemul funcţionează şi sunt mulţumit că am oprit hemoragia la capitolul încasări. Fiecare şofer plăteşte înapoi ce nu declară la încasări. În acelaşi timp avem programul şoferului de cinci stele. În funcţie de performanţă şoferul primeşte trese", a declarat Becşenescu. Sistemul de bonificare creează competiţie între şoferi, care în funcţie de numărul de stele pot apoi să îşi aleagă traseele preferate. Antares, companie din Râmnicu Vâlcea, are o flotă de 99 de autovehicule de transport de persoane.
Implementarea sistemului de management şi supraveghere, care a însemnat o investiţie de 500.000 de euro, a adus o creştere lunară a încasărilor de 10-12% chiar dacă numărul pasagerilor s-a redus faţă de anul trecut, iar compania a înregistrat, pentru prima dată, profit net.
Sistemul implementat permite şi fidelizarea pasagerilor, care primesc bonificaţii pe cardurile de călătorie în funcţie de frecvenţa utilizării mijlocelor de transport.
"Am crescut controllingul, am eficientizat prin tăierea costurilor, am oprit afacerile care aveau risc, dar mă nelinişteşte însă ce se întâmplă cu economia românească şi cu lipsa de coerenţă, de strategie. Nu poţi face afaceri fără un mediu economic în care să poţi fixa un buget. Iar acum nu poţi face asta", a spus Becşenescu.
Grupul condus de Becşenescu rea