A devenit aproape o regulă ca muzicanţii romi să devină cunoscuţi şi apreciaţi mai întâi în străinătate şi abia apoi în ţara de origine. Pentru al doilea an consecutiv, Lavinia Răducanu şi Taraful Rromak au susţinut spectacolul "Da ljuba" cu casa închisă pe întreaga perioadă a Festivalului de Teatru de la Avignon. În plus, au avut şi alte concerte de "djangofollies" în Franţa.
În această lună, taraful şi soprana le vor demonstra şi bucureştenilor cum ştiu să improvizeze "ŕ la tzigane", în spectacolele de la Clubul Ţăranului Român (23 septembrie, ora 21:00) şi din Parcul Al.I. Cuza (24 septembrie, ora 18:00).
În anii '40, Django Reinhart, un chitarist francez de origine romă, a "inventat" un stil muzical numit swing manush. Aceasta este descoperirea pe care Taraful Rromak şi Lavinia Răducanu o propun publicului din România: swing manush, cu teme ţigăneşti originale, inspirate din muzica slovacă sau rusească. Multiculturalitatea este o noţiune la ea acasă în cadrul Tarafului Rromak, pentru că membrii acestuia provin din Ucraina, Polonia, Ungaria, Serbia şi România, toţi cei 10 instrumentişti fiind stabiliţi la Timişoara. Majoritatea au venit în echipă cu studii la Conservator, dar şi cu experienţa acumulată cântând în teatrele din vestul României şi în ţările vecine.
Astfel, nu se poate vorbi nici despre derizoriu şi nici despre kitsch în ceea ce priveşte muzica pusă în scenă de Taraful Rromak şi Lavinia Răducanu. Repertoriul exclusiv este alcătuit din teme clasice gitane ruseşti (cunoscute din "Şatra"), balcanice (lansate prin filmele lui Emir Kusturica), spaniole (teme din "Carmen" de Bizet) sau franţuzeşti (swing manush). Dialectul cel mai folosit este sinti, vorbit de aproximativ 30.000 de romi din toată Europa. Taraful Rromak cuprinde 10 instrumentişti (în special la instrumente cu coarde) şi două dansatoare. Îmbrăcaţi în costume