În timp ce în România un kilometru de autostradă se construieşte aproape în câteva luni, la două decenii de la unificarea Germaniei s-au investit în această ţară zeci de miliarde de euro în infrastructura rutieră. Rezultatul: aproape 2.000 de kilometri de autostrăzi, numai în cadrul proiectului VDE.
Proiectul de transport "Unificarea Germaniei" sau VDE, aşa cum este cunoscut, a cunoscut "un progres uriaş", după cum a recunoscut Ministrul Federal al Transporturilor şi Construcţiilor, Peter Ramsauer, după cum informează ediţia online a Deutsche Welle.
Mai citiţi şi:
Berceanu: Autostrada Sibiu - Piteşti va fi concesionată pentru construire
Sursa citată scrie despre faptul că proiectul de reabilitare a infrastructurii est-germane a fost unul în care s-au investit 39,4 miliarde de euro, având ca obiectiv construirea a 17 drumuri rutiere, navale şi feroviare în Germania.
Conform Deutsche Welle, în ceea ce priveşte infrastructura feroviară, au fost încheiate şase lucrări, din cele nouă, planificate în 1991, ultimele trei fiind încă în lucru. Până în anul 2017 se va încheia construcţia totală a peste 1.300 de kilometri de căi ferate, care leagă estul de vestul Germaniei.
"Pe toate traseele de căi ferate, avem o capacitate sporită", a declarat Ramsauer, "dar se câstigă pe aceste noi rute şi foarte mult timp de călătorie, faţă de cum era în 1990. Un exemplu ar fi legăturile cu Berlinul. Dacă în 1990, erau necesare peste 4 ore pentru a călători de la Hamburg la Berlin, astăzi, aceeaşi călătorie nu durează mai mult de 90 de minute."
Construcţia celor şapte autostrăzi planificate în urmă cu două decenii, lucrări care au fost încheiate în proporţie de 92%, a scurtat cu o treime până la 50% timpul de călătorie cu maşina. Un alt exemplu ar fi traseul rutier Berlin-Heiligenstadt (Turingia), o distanţă de 329 kilomet