Cei mai mulţi bani vin de la corporaţii, însă acestea preferă să îşi păstreze anonimatul
Candidaţii au strâns până acum 1,2 miliarde dolari
Cu toate că Statele Unite continuă să se confrunte cu probleme economice, campania electorală din acest an dispune de fonduri-record. Conform ultimului raport financiar, candidaţii pentru Camera Reprezentanţilor şi pentru Senat din acest an au strâns aproape 1,2 miliarde dolari pentru campania electorală, depăşind sumele din 2008, 2006 şi 2005, potrivit AP, citat de Yahoo News.
De asemenea, cursa pentru poziţia de guvernator pentru 37 dintre state a dus la strângerea de fonduri- record. Miliardarul republican, Meg Whiteman, conduce clasamentul, alocând din surse proprii 104 milioane de dolari în campania sa pentru guvernator al statului California.
"Am putea să avem cea mai scumpă campanie electorală, chiar mai scumpă decât cea din 2008, fapt care este destul de greu de crezut", a declarat Michael Toner, avocat la Bryan Cave, care se ocupă de finanţarea campaniilor.
Luptele dintre partide au dus la creşterea cheltuielilor
Luptele dintre partide au determinat astfel o creştere a cheltuielilor alocate pentru campania electorală, chiar dacă prudenţa fiscală este unul dintre subiectele cele mai discutate în Guvernul Statelor Unite. Însă când vine vorba de campania electorală, nu se mai aduce vorba despre reducerea cheltuielilor.
La începutul acestui an, Curtea Supremă a hotărât ca sindicatele şi corporaţiile pot aloca bani pentru publicitate electorală în cazul alegerilor pentru Preşedinţie şi pentru Congres. O altă hotărâre a Curţii, aprobată ulterior, prevede că indivizii au, de asemenea, libertatea de a cheltui sume nelimitate pentru reclamele electorale independente. Cu toate acestea, până în prezent, corporaţiile au evitat implicarea directă în politică.
În s