Panourile şi plasele publicitare ar putea dispărea de pe faţadele clădirilor care sunt monumente istorice, dacă proiectul de hotărâre de guvern elaborat de specialişti din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va deveni realitate. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Pe scurt, reclamele ar putea fi amplasate numai în anumite zone din marile oraşe, stabilite de primării. Zonele cu afişaj publicitar restrâns ar include, de pildă, centrele istorice, monumentele istorice sau cele ale naturii.
Ghidul turistic Michelin: „Bucureştiul este un oraş care nu se vede de reclame”
În plus, pe clădirile din centrul istoric al Bucureştiului şi pe imobilele care sunt monumente istorice nu ar mai putea fi amplasate bannere, panouri sau plase publicitare care să le acopere faţadele.
Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”, a declarat pentru evz.ro că acest proiect i se pare unul bun, mai ales deoarece Capitala României a ajuns să aibă în străinătate o faimă proastă din cauza puzderiei de reclame.
El a subliniat că efectul acestora este foarte deranjant în cazul centrului istoric a cărui arhitectură este ascunsă de privirile trecătorilor şi ale turiştilor: „Chiar într-un ghid turistic Michelin, ediţia de acum doi-trei ani, se spunea că Bucureştiul este un oraş care nu se vede de reclame”.
„Mi se pare degradant pentru o persoană să-şi acopere ferestrele pentru a câştiga bani”
Proiectul Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului prevede şi că asociaţiile de locatari nu vor mai putea permite amplasarea de reclame peste ferestrele blocurilor.
„Mi se pare degradant pentru o persoană să-şi acopere ferestrele pentru a câştiga bani. Mi se pare şi nesănătos. Şi chiar dacă părinţii decid să-şi acopere ferestrele, nu văd de ce trebuie să suporte şi copiii”, a mai precizat Nicuşor Dan.