Volksbank este una dintre institutiile de credit dintre cele mai criticate de clientii nemultumiti. La solicitarea HotNews.ro, reprezentantii bancii au acceptat sa raspunda unor intrebari avand ca tema centrala cauzele pentru care s-a ajuns la aceasta situatie si cum vad oficialii bancii iesirea din aceasta criza. Redam mai jos raspunsurile venite din partea Volksbank, cu mentiunea ca nu am intervenit deloc pe text. Raspunsurile au fost oferite de Alin Merer - Director Divizie Marketing&Comunicare. Este prima iesire publica a oficialilor Volksbank, exceptie facand intalnirile avute cu reprezentantii grupului de clienti.
Rep: Volksbank este din pacate "campion" al proceselor intentate de clienti. Statisticile Min. Justitiei par sa arate ca in materie de litigii cu clientii, banca Dvs apare intr-un numar de dosare consistent mai ridicat decat al altor institutii de credit. Care este cauza acestei situatii, in opinia Dvs?
VB: Nu cunoastem sa existe statistici intocmite de Ministerul Justitiei cu privire la numarul de litigii in care sunt implicati agentii economici.
De asemenea, nu consideram ca din acest punct de vedere Volksbank se afla pe o pozitie mai buna sau mai rea decat alte banci. Este adevarat insa faptul ca am beneficiat de o mediatizare poate exagerata din acest punct de vedere. Pe de alta parte este absolut normal ca in conditiile actuale ale pietei, oamenii sa isi doreasca sa scada costurile creditelor.
Rep: Care sunt "reprosurile" pe care Volksbank le aduce Ordonantei 50/2010?
VB: Obiectivul ordonatei mentionate este acela de a proteja interesele consumatorilor insa acesta nu poate si nu trebuie sa fie atins prin afectarea intereselor bancilor care le-au acordat clientilor imprumuturi pe baza obligatiei asumate de acestia de a plati in schimb niste costuri bine determinate.
Rep: Este exagerata constituirea unui grup d