Indiferent de bugetul pe care îl alocă pentru promovare sau de mediile prin care aleg să comunice, companiile trebuie să îşi diferenţieze brandurile dacă vor să reziste în lupta pentru clienţi, consideră Tony Taylor, general manager pentru Europa Centrală şi de Est al reţelei globale JWT, cea mai mare agenţie de publicitate din Statele Unite.
"În orice recesiune cred că este important să câştigi încrederea consumatorului. Trebuie să-ţi diferenţiezi brandul, pentru că oamenii cumpără branduri, şi să te asiguri că indiferent de mediul pe care îl alegi pentru promovare, brandul tău se diferenţiază", spune Tony Taylor care lucrează în cadrul JWT din 2003.
Taylor este pentru a treia oară de la începutul anului în România, într-o vizită în care a venit să discute cu clienţii locali şi să cunoască noua echipă a Scala JWT, filiala locală a reţelei JWT, parte a unuia dintre cele mai mari grupuri de comunicare, WPP.
Sfârşitul lui 2009 şi începutul acestui an au adus schimbări la nivelul agenţiei locale, agenţie lansată în 1996 de austriaca Petra Hoyos, cu Warner-Lambert, producătorul dropsurilor Halls, ca prim client.
Scala JWT a pierdut anul trecut câţiva clienţi importanţi: Bancpost, client pe care agenţia îl avea de şase ani de zile, şi brandurile Joe, Lion şi Nesquick din portofoliul companiei Nestlé. La începutul acestui an Daniela Knetcht, cea care a condus în ultimii doi ani agenţia, a părăsit compania.
Conducerea agenţiei locale, care anul trecut a rulat afaceri de 4,1 mil. euro, în scădere cu 48% faţă de 2008 şi un profit de 200.000 de euro, a rămas în mâinile fondatoarei Petra Hoyos. În urma reorganizării agenţiei echipa a fost consolidată cu cinci membri noi. În prezent agenţia are 32 de angajaţi.
Agenţia se bate pe o piaţă de publicitate estimată anul trecut la 350 de milioane de euro, cu 40-50% mai puţin faţă