În România s-au băut în primul semestru 7,4 milioane de hectolitri de bere, faţă de 8,3 milioane de hectolitri în aceeaşi perioadă din 2009
Criza îi ţine pe români departe de terase şi de rafturile cu bere ale magazinelor iar acest lucru se simte din în ce mai puternic în încasările producătorilor de bere. Chiar dacă au încercat să contracareze cu oferte speciale şi noi produse, berarii au anunţat pentru prima jumătate a anului o scădere a vânzărilor cu 11%, la 7,4 milioane hectolitri în acest an de la 8,3 milioane hectolitri în aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Românii au continuat şi în acest an să aibă un comportament de consum conservator, perspectiva adâncirii recesiunii economice punând şi mai multă presiune pe bugetele personale. Cu toate acestea, este cert că românii iubesc berea, iar producătorii din
România au demonstrat până acum că au făcut eforturi susţinute, prin investiţii puternice şi contribuţii către bugetul statului", a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei "Berarii României", care cuprinde Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries.
Constantin Bratu, director general al Asociaţiei "Berarii României", a declarat pentru Gândul că românii au preferat să-şi achiziţioneze băutura preferată din marile magazine, în detrimentul consumului în oraş.
La fel ca şi anul trecut, aproape jumătate din berea vândută este în ambalaj de tip PET, în timp ce berea la sticlă este pe locul doi în preferinţe, cu o cotă de 34,8%, urmată de berea la doză (14,8%) şi de draft (3,1%).
Vremea nu a ţinut cu berarii
Nici vremea nu a ţinut cu producătorii de bere, în primul semestru aceasta fiind în general mai rece şi ploioasă. "Este greu de apreciat în acest moment cum va evolua sectorul berii până la finele anului. Pe lângă obiectivele de menţinere a sectorului, vom co