Cercetatorii din Cipru, in parteneriat cu o echipa din Israel, au reusit sa puna la punct un aparat de zbor neobisnuit, in stare sa zboare pe orice fel de conditii meteo, gratie abilitatii sale de a-si schimba forma.
Aparatul, ce poate fi transportat in cutii si asamblat in doar 30 de minute, avand o lungime a fuselajului de 4 metri si o deschidere a aripilor de 5 metri, a fost in parte finantat de Uniunea Europeana, relateaza Reuters.
Aparatul, ale carui aripi se pot rasuci in functie de directia vantului, acesta nefiind singurul sau "talent", va putea fi folosit in special pentru cautarea eventualelor victime ale accidentelor si salvarea lor, pentru monitorizarea incendiilor si supravegherea granitelor. ASARP (Airborne Search and Rescue Platform) va putea fi pus in vanzare anul viitor.
Aparatul, deloc scump, a fost deja testat in Cipru, cand vantul batea in rafale de 65 de kilometri la ora, dovedindu-se extrem de stabil.
Cercetatorii din Cipru, in parteneriat cu o echipa din Israel, au reusit sa puna la punct un aparat de zbor neobisnuit, in stare sa zboare pe orice fel de conditii meteo, gratie abilitatii sale de a-si schimba forma.
Aparatul, ce poate fi transportat in cutii si asamblat in doar 30 de minute, avand o lungime a fuselajului de 4 metri si o deschidere a aripilor de 5 metri, a fost in parte finantat de Uniunea Europeana, relateaza Reuters.
Aparatul, ale carui aripi se pot rasuci in functie de directia vantului, acesta nefiind singurul sau "talent", va putea fi folosit in special pentru cautarea eventualelor victime ale accidentelor si salvarea lor, pentru monitorizarea incendiilor si supravegherea granitelor. ASARP (Airborne Search and Rescue Platform) va putea fi pus in vanzare anul viitor.
Aparatul, deloc scump, a fost deja testat in Cipru, cand vantul batea in