Taxa de poluare va fi modificată de la 1 ianuarie, potrivit declaraţiilor lui Laszlo Borbely, ministrul mediului, posesorii unor maşini mai vechi urmând să plătească o taxă mai mare decât în prezent.
"Suntem în discuţii în ceea ce priveşte taxa de poluare şi vom modifica această taxă. Vom fi probabil în măsură să dăm informaţii suplimentare în octombrie. În calcul se ia majorarea acesteia pentru maşinile vechi", a declarat ministrul mediului. Borbely a subliniat că va fi adoptată o nouă taxă după modelul actual şi nu un impozit anual.
În prezent pentru un model Dacia Logan 1,4i se plăteşte o taxă de poluare la înmatriculare de 490 de euro, în condiţiile în care maşina respectă normele Euro 4, în timp ce pentru o maşină cu motor de 2,0 litri, Euro 2 din 1996 este de 1.300 de euro. Automobilele care poluează mai puţin sau deloc, cum este cazul celor hibride şi electrice se ia în calcul elminarea taxei sau chiar subvenţionarea acestora.
"Dorim să sprijinim maşinile electrice şi pe cele hibride. Analizăm în prezent atât eliminarea taxei şi a impozitului anual, cât şi oferirea de subvenţii din fondul de mediu pentru cele electrice", a declarat Borbely.
În prezent singurul avantaj al motorizărilor hibride este că nu se plăteşte taxa de poluare în momentul înmatriculării, în timp ce în alte ţări acestea beneficiază de reduceri ale impozitelor anuale, cât şi de subvenţii. În acelaşi timp, în prezent nu se plăteşte taxă de poluare nici pentru motorizările Euro 5, standard care va deveni obligatoriu pentru toate maşinile comercializate în Uniunea Europeană.
Taxa de poluare va fi modificată de la 1 ianuarie, potrivit declaraţiilor lui Laszlo Borbely, ministrul mediului, posesorii unor maşini mai vechi urmând să plătească o taxă mai mare decât în prezent.
"Suntem în discuţii în ceea ce priveşte taxa de poluare şi vom modifica această