Problema tonomatelor de bilete care ar trebui să funcţioneze non-stop, dar şi care de cele mai multe ori eliberează bilete după bunul plac pare să-şi fi găsit rezolvarea.
Compania de Transport Public din Arad pune la bătaie peste 60.000 de lei pentru dotarea autobuzelor cu sisteme de emitere a biletelor.
„Investiţia cuprinde 70 de case de marcat, un notebook cu memorie de minimum 2 GB şi software-ul necesar programării caselor de marcat şi emiterii biletelor”, a spus Mariana Birău, director al Companiei de Transport Public.
În preţul pe care CTP-ul îl plăteşte pentru instalarea acestor sisteme este inclus şi realizarea designului pentru bon, instalarea caselor pe autobuze şi instructajul personalului privind utilizarea casei de marcat şi a software-ului de programare a acestora.
„Banii provin din surse proprii alocate conform cu Programul Anual al Achiziţiilor Publice pentru anul 2010. Casele de marcat vor emite rapoarte de verificare a gestiunii, raport zilnic şi raport pe articole cu golirea memoriei”, a mai spus Birău.
Pe de cealaltă parte, tăierea unor linii de tramvai de la începutul acestei luni a transformat vatmanii care nu mai au de lucru în controlori de abonamente şi bilete. Astfel, în ultimele zile, arădenii care folosesc mijloacele de transport ale CTP-ului au început să dea nas în nas cu vatmanii îmbrăcaţi în civil.
"Măsura a fost luată în urma desfiinţării unor linii de tramvai. Astfel, cei care nu au de lucru, s-au alăturat poliţiştilor comunitari pentru controale în mijloacele de transport în comun", a spus Mariana Birău.
Conform acesteia, cei prinşi fără bilet sunt pasibili de amenzi de peste o sută de lei. În acelaşi timp, CTP-ul îşi vinde biletele la suprataxă: 25 de lei biletul luat de la controlori.