Primăria din Iaşi a cheltuit aproape 750.000 de lei, fără TVA, pentru a transforma un trotuar într-o pistă pentru biciclişti. Sursa: Maria Craus
Bicicliştii din Iaşi au aşteptat ani întregi să aibă o pistă a lor, pe care în prezent nu prea o pot folosi. Asta pentru că pista, care a costat 744.634 de lei, fără TVA, este împărţită cu pietonii, iar în unele locuri trece prin spatele unei staţii de autobuz.
Ocupă tot trotuarul
Primăria a desfiinţat trotuarul de pe traseul Tudor Vladimirescu - Splai-Bahlui - Podul de Piatră şi a făcut cu bani europeni o pistă pentru biciclişti. În Tudor pista pentru biciclete a fost "confiscată" de pietoni, iar pe porţiunea de pistă de pe Splai Bahlui studenţii fac jogging.
FOTO evz.ro
Pista destinată bicicliştilor ieşeni, făcută în bătaie de joc
Sătui să facă slalom printre obstacole vii, bicicliştii se avântă pe carosabil, printre maşini. Sunt nemulţumiţi şi de soluţiile tehnice alese pentru pistă, dar şi de traseu.
"Mergea făcută pe Copou, acolo trotuarele sunt mai largi decât în Tudor sau pe Splai. Pietonii pe unde să mai meargă dacă pista ocupă tot trotuarul?", întreabă retoric Gabriela Iordache (26 de ani).
Nemulţumirea ei este împărtăşită şi de ieşenii mai în vârstă. "Mă bucur că este încurajat mersul pe bicicletă, dar ar fi trebuit să se gândească şi la pietoni. E ridicol ce au făcut, au lăsat lângă pistă o fâşie îngustă de trei palme care nici măcar nu e la acelaşi nivel. Nu ştiu ce a fost în mintea lor", spune pensionarul Constantin Budeanu.
"A fost singura soluţie"
"Trotuarul va fi refăcut printr-un proiect al DRDP, ei administrează acel tronson care face parte din DN 24", spune Beatrice Fotache, managerul de proiect.
Proiectantul susţine că a renunţat la trotuare pentru că nu a avut de ales. "Pe Splai Bahlui bicicliştii a