Confruntate cu accentuarea scăderii vânzărilor de carburanţi, mai ales în contextul măsurilor de austeritate luate de Guvern, marile companii petroliere active local spun că au început să se concentreze pe partea de servicii non-oil (servicii care nu au legătură cu benzina şi motorina - n. red.).
DeŞi până acum petroliştii au fost protejaţi de scăderile de volume prin creşterile de preţuri la pompă, a doua jumătate a anului se anunţă mai dificilă decât prima din cauza tăierii salariilor bugetarilor, a majorării TVA-ului, dar şi a concedierilor din sectorul public. Astfel, atragerea clienţilor în benzinării prin alte produse în afara carburanţilor reprezintă o strategie pe care firmele de profil spun că se vor concentra.
Petrom, cea mai mare companie locală şi principalul jucător din piaţa petrolieră, spune că va introduce în perioada următoare servicii precum plata utilităţilor pentru a-i aduce pe clienţi în staţiile de alimentare.
Plata facturii în benzinărie
"Strategia noastră se va concentra pe introducerea de noi servicii non-oil (transfer de bani, plata la utilităţi etc), noi campanii promoţionale pentru a atrage consumatorii precum şi pentru adaptarea portofoliului de produse la condiţiile pieţei", spun reprezentanţii singurului producător local de petrol şi gaze.
Petrom nu este singurul care încearcă să stopeze scăderea vânzărilor de carburanţi prin aceste metode.
Rompetrol, al doilea mare jucător din piaţă, grup controlat de compania kazahă de stat KazMunaiGaz, a lansat în benzinăriile situate pe autostradă promoţii de marketing care au cuprins chiar şi animatoare şi muzică pentru a-i atrage pe clienţi în benzinării.
Reprezentanţii companiei nu au precizat care a fost impactul acestei campanii lansate pe perioada verii.
"În România, ca urmare a măsurilor guvernamentale pentru creşterea eficie