Filmele de la TVR se adresează publicului generalist, cele de la Pro TV bărbaţilor, Pro Cinema vizează un număr mare de cinefili, iar Antena 1 ţine cont de story în eterna dispută pentru audienţă.
Producţii europene ca "Shadows" (Macedonia 2007) sau "Gomorrah" (Italia, 2008), titluri adresate unui public avizat ca "Taxidermia" (film unguresc regizat de Gyorgy Palfi), pelicule precum "El orfanato" (Spania 2007 - şapte Premii Goya), "Grabavica" (Ursul de Aur, 2006) sau "Okuribito" (Oscar pentru Cel mai bun film străin în 2008) sunt în oferta de toamnă a Televiziunii Române.
Cum audienţa se obţine cu filme comerciale, TVR adaugă "Pantera Roz", "Ace Ventura", "Hulk", "Grinci", "Omul cu mască de fier".
"Vizionarea a minimum trei filme pe zi uzează memoria"
"Căutăm să aducem publicului din România titluri importante din toate zonele. Mă voi lupta în continuare pentru a păstra oferta TVR ca pe ceva inedit, care să aducă o imagine identificabilă şi detaşată de restul televiziunilor", spune Luminiţa Boerescu, selecţionerul care a propus, deşi părea un risc, intrarea serialelor coreene în grila TVR.
Zeci de casete şi DVD-uri cu filme ori documentare stau să fie vizionate pe masa Luminiţei Boerescu, cel mai vechi consilier pentru achiziţia de filme din TVR. "Am terminat IATC-ul în 1975, secţia Teatrologie/Filmologie. De atunci vizionez filme, scriu despre ele, le aleg. Am venit în TVR în anul 2000, pe când această funcţie nici nu era menţionată în Codul Muncii. Noi am creionat statutul unui selecţioner", spune criticul de film.
Despre această meserie Luminiţa Boerescu spune că e frumoasă, se bazează mult pe cultură şi intuiţie, "dar vizionarea a minimum trei producţii pe zi uzează memoria".
Consumatorul român, atipic
O echipă de şase oameni se ocupă de alegerea filmelor, documentarelor, emisiunilor ş