Producătorul de vin Murfatlar, unul dintre principalii jucători din industrie, estimează că în următorii doi ani vânzările prin intermediul cramelor proprii vor ajunge la peste 14 mil. euro, adică la mai bine de jumătate din cifra de afaceri din prezent.
Producătorul este primul din industria vinului care anunţă planuri de extindere agresivă în retail, în condiţiile în care şi-a propus să ajungă la câteva sute de crame în doi - trei ani, ceea ce îi va asigura o acoperire naţională.
"Cramele vor fi în toată ţara. Primele trei sunt în Bucureşti, iar a patra în Brăila. Vânzările pot fi duble de la o locaţie la alta în funcţie de locul unde sunt poziţionate. Obiectivul nostru este ca într-un an şi jumătate - doi să ajungă la peste 50% din cifra de afaceri pe care o avem acum", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar într-un interviu acordat ZF.
Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 119,76 mil. lei (28,3 mil. euro), iar în 2010 a fost bugetat un nivel de 136 mil. lei (32 mil. euro).
Retailul specializat de vin este extrem de slab dezvoltat, principalele magazine fiind Vinexpert, dar acestea se poziţionează pe segmentul ridicat de preţ. Anul trecut însă, antreprenorul Tiberiu Duma a deschis reţeaua Patria Vinum cu care atacă segmentul scăzut şi mediu de preţ.
Oportunităţi generate de schimbarea obiceiurilor de consum
Cramele, principalul proiect al companiei din acest an, sunt dezvoltate sub forma unor parteneriate cu investitori locali, "un fel de franciză", în care Murfatlar vine cu brandul, know-how-ul, produsele investiţia de marketing, politica comercială, iar partenerul cu spaţiul, care poate să fie închiriat sau în proprietate, şi amenajarea. Deschiderea unei crame se ridică la 10-15.000 de euro, iar recuperarea investiţiei se poate face între patru şi şapte lun