Ministrul mediului, Laszlo Borbely, a afirmat la Craiova că se va scumpi taxa pe poluare pentru autoturismele vechi, pentru a încuraja producătorii autohtoni de maşini, printre care şi Ford. Ministrul a spus că maşinile care vor fi fabricate de la anul în România trebuie să fie echipate cu Euro 5. Fabrica din Bănie are probleme cu poluarea solului şi a pânzei freatice, dar poluarea este istorică, de pe vremea Oltcit şi Daewoo.
Ministrul mediului, Laszlo Borbely, a vizitat ieri fabrica Ford din Craiova. Însoţit de vicepreşedintele pentru relaţii guvernamentale, juridice şi de mediu din cadrul Ford Europa, Wolfgang Schneider, de preşedintele Ford România, Dionisio Campos, şi de autorităţile locale şi echipat într-o salopetă albastră, Borbely a mers mai întâi în Secţia de vopsitorie, unde investiţiile s-au încheiat. La acest capitol, se pare că în fabrica Ford din Craiova există o tehnologie unică în Europa, care aplică unul după altul straturile de grund, vopsea şi lac pe autovehicule.
„În Vopsitorie am fost impresionat. Ei folosesc un sistem unic în Europa, pentru că se aplică toate cele trei straturi de vopsea o singură dată şi economisesc şi energie şi reduc poluarea în acelaşi timp. Am înţeles că s-au investit 60 de milioane de euro în acest sistem modern de vopsire“, a povestit ministrul.
Solul din fabrica Ford, poluat de „cei dinainte“
Ford are probleme cu poluarea solului în perimetrul deţinut, dar există proiecte pentru decontaminarea zonei. Despre acest subiect, ministrul a confirmat că „există un protocol încheiat cu Ford (şi Ministerul Mediului - n.r.). Ei vor lucra împreună cu Agenţia de Mediu şi cu Apele Române să vadă ce se poate face în ceea ce priveşte apele subterane, iar acum suntem în faza în care analizăm ce este de făcut, ceea ce trebuie să facă orice firmă care vine în România. Suntem în termenul dat de prot