Peste 320.000 de firme au fost create anul trecut în Franţa de către întreprinzători şi alte 110.000 în primul trimestru al acestui an, prin intrarea în vigoare a unei legi care prevede diverse facilităţi menite să încurajeze crearea de afaceri într-un context economic dificil.
Tinerii întreprinzători spun că adoptarea unui astfel de model în România ar putea duce la crearea câtorva sute sau chiar mii de firme anual de către debutanţii în afaceri.
"Reglementările legislative şi finanţarea sunt cele două bariere de care se lovesc cei care doresc să înceapă o astfel de afacere. Statul poate ajuta firmele prin crearea unui cadru legislativ stabil şi coerent, prin programe de finanţare şi prin reglementări pentru internaţionalizarea afacerilor", spune Florin Jianu (33 de ani), preşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România, care a fost înfiinţat în 2005 şi care reprezintă 1.000 de firme ale tinerilor cu vârste între 18 şi 40 de ani. El a terminat Facultatea de Matematică şi deţine din 2002, împreună cu Iulian Cazacu, firma Advice Group Media care activează în domeniul publicităţii, consultanţei în fonduri europene şi soluţii IT. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 220.000 de euro, conform datelor publicate la Registrului Comerţului, şi are cinci angajaţi.
Modelul lansat de francezi, numit L'auto-entrepreneur, pe care Jianu îl dă ca exemplu, prevede, printre altele, o serie de avantaje, printre care modalitatea de înscriere online, fără obligativitatea declarării companiei la Registrul Comerţului, contabilitate simplificată prin depunerea unui cont de profit şi pierdere, întreprinzătorul debutant nu operează TVA, iar sistemul de plată a taxelor sociale şi a impozitelor are rate fixe şi numai legate de veniturile înregistrate. O altă prevedere se referă la impunerea unor praguri limită