Clasamentul Deloitte Central Europe Top 500, realizat anual de Deloitte în 18 ţări şi aflat la a patra ediţie, are printre protagonişti 33 de companii româneşti printre care şi Automobile Dacia. Conform acestui Top compania românească se află pe poziţia a cincea la capitolul producători auto, având venituri din vânzări pe anul 2009 de 2,12 miliarde de euro. În acest subsegment al clasamentului Deloitte, primul loc este ocupat de compania cehă Skoda cu vânzări de 7,1 miliard
Clasamentul Deloitte Central Europe Top 500, realizat anual de Deloitte în 18 ţări şi aflat la a patra ediţie, are printre protagonişti 33 de companii româneşti printre care şi Automobile Dacia. Conform acestui Top compania românească se află pe poziţia a cincea la capitolul producători auto, având venituri din vânzări pe anul 2009 de 2,12 miliarde de euro.
În acest subsegment al clasamentului Deloitte, primul loc este ocupat de compania cehă Skoda cu vânzări de 7,1 miliarde de euro, urmată de subsidiara Fiat din Polonia cu 4,51 miliarde şi Audi Hungaria cu 3,86 miliarde. Firma românească este depăşită şi de Volkswagen Slovakia care a avut anul trecut venituri din vânzări de 2,94 miliarde de euro.
În clasament mai apar Toyota Peugeot Citroën Automobile din Cehia, PCA Slovacia (uzină a PSA Peugot Citroen), Volkswagen Polonia, KIA Motors Slovacia şi Magyar Suzuki din Ungaria.
Dintre primele cinci clasate, doar ocupantele poziţiilor doi şi cinci, uzinele Fiat (+4,9%) şi Dacia (+2,4%), au înregistrat creşteri ale veniturilor din vânzări faţă de anul 2008, în timp ce Skoda a scăzut cu 11,5%, Audi Hungaria cu 30,8% iar Volkswagen Slovakia cu nu mai puţin de 42,9%.
La capitolul profit net, însă, Audi Hungaria este lider detaşat (291,2 milioane de euro), urmat de Fiat Polonia (189,5 mil. euro) şi compania Skoda din Cehia (130,9 mil. euro). Automobil