Pe o piaţă în care creşterea mai poate veni doar "furând" clienţii competitorilor, meciurile interne de fotbal vor fi cele mai disputate drepturi de difuzare din România. Romtelecom îşi doreşte atât de mult să câştige în faţa RCS încât ia în calcul şi o asociere cu UPC, spun surse de pe piaţă.
Drepturile de difuzare pentru meciurile de fotbal disputate în Liga I a României începând cu sezonul 2011/2012 vor deveni, cel mai probabil, subiectul unui război între RCS&RDS şi Romtelecom, una dintre mizele disputei cu o valoare de zeci de milioane de euro fiind cine va fi în câţiva ani numărul unu pe piaţa locală de servicii TV.
Liga Profesionistă de Fotbal urmează să organizeze o licitaţie pentru aceste drepturi, în condiţiile în care acesta este ultimul sezon în care competiţia este difuzată de consorţiul RCS&RDS / Antena 1.
Tensiunea care înconjoară lupta pentru aceste drepturi de difuzare - văzute a fi esenţiale în lupta pentru noi clienţi pe piaţa locală TV, a crescut odată cu lansarea de către Romtelecom la jumătatea acestui an a unui canal propriu de sport. Compania a preluat personal şi echipamente de la Boom TV şi a recrutat şi alţi oameni de pe piaţă pentru a lansa platforma Dolce Sport. De la anunţul lansării Dolce Sport, Romtelecom a anunţat în permanenţă achiziţia de drepturi de difuzare pentru diferite competiţii sportive interne şi internaţionale.
Romtelecom, care a devenit în mai puţin de patru ani numărul trei pe piaţa TV - cu puţin peste 900.000 de clienţi, are ca obiectiv să ajungă în 2012 numărul unu pe piaţă, depăşind astfel RCS&RDS, chiar dacă grupul deţinut de orădeanul Zoltan Teszari are 2,7 milioane de clienţi pe TV. Miza câştigării drepturilor pentru fotbalul intern e atât de mare încât Romtelecom discută în acest moment diferite variante de a intra în licitaţie, iar una dintre ele presupune chiar şi o aso