Cel mai nou X5 accentuează impresia de stabilitate pe şosea, remarcabilă şi la 200 km/h în condiţii de ploaie, pe autostradă. Pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, îi sunt necesare 6,6 secunde.
München, patria BMW, arată la început de toamnă la fel de verde ca primăvara. Uimitor cum, chiar şi după trei zile de ploaie stăruitoare, bălţile lipseau cu desăvârşire atât din oraş, cât şi de pe şoselele din împrejurimi. Modelul german n-a avut însă nimic de comentat că pe aşa o vreme a fost scos şi umplut cu cinci adulţi şi bagajele aferente, într-un test ce ne-a purtat prin suburbiile bavareze şi pe un Autobahn fără limită de viteză.
Vorbim de „noul" BMW, dar în fapt este vorba de un facelift care include atât schimbări de design, cât şi motorizări şi echipamente noi. Calandrul a fost retuşat, iar spatele are parte de un scut nou şi de evacuări împinse spre marginile laterale ale maşinii. Au fost mărite prizele de aer, a fost adăugat un scut de protecţie finisat în argintiu mat, iar inelele LED „angel eyes" sunt acum mai vizibile. Efectul general este de accentuare a impresiei de lăţime şi de stabilitate pe şosea.
Butonul Sport face minuni
Am testat modelul echipat cu noul propulsor de 3 litri turbo diesel care dezvoltă 306 CP, în echipare xDrive40d. Cu el, X5 este agil în oraş, deşi vizibilitatea laterală prea slabă te împiedică de la manevre rapide, iar direcţia putea fi mai comunicativă. Însă, odată scăpat din mediul urban, X5 ne-a demonstrat că are o dublă personalitate: domol şi blând dacă laşi cutia automată în D (Drive), te poartă pe şosele într-un stil care riscă să te adoarmă; cum comuţi însă cutia automată în DS şi apeşi butonul Sport, cei 600 Nm ai cuplului motor se dezlănţuie într-un bolborosit supărat şi eşti propulsat înainte cu furie. Demenţial.
Deşi uneori am trecut prin ruperi de nori, nimic nu a tulburat ţinuta de drum a bavar