Cu preţuri mai mari, o ofertă săracă de numai 220 de firme, adică 40% din numărul total al participanţilor din 2008, şi fără liderii retailerului românesc, Mobexpert, IKEA, kika sau cei mai mari jucători din industria lemnului, Kronospan, Egger sau Holzindustrie Schewighofer, aşa a început ieri la Romexpo Târgul Internaţional de Mobilă şi Produse din Lemn.
După un an 2009 în care consumul intern a scăzut cu 15%, iar atât producţia, cât şi exporturile şi importurile au avut un trend similar, companiile prezente la târg spun că încă nu au ieşit din criză, că acest lucru se va întâmpla abia când vor ajunge la nivelul anului 2008.
Autorităţile sunt optimiste
Pe de altă parte, reprezentanţii autori-tăţilor prezenţi ieri la deschidere au vorbit într-o notă optimistă despre creşterea producţiei cu 8% în primele şase luni ale anului şi a exportului cu 12% în acelaşi interval.
"Creşterea producţiei şi a exportului ne îndreptăţeşte să credem că sectorul de mobilă ar putea contribui la relansarea economică a României. Revenirea unor pieţe vestice de export ar putea să apropie producţia din acest an de nivelul record din 2007", a spus Sorin Dimitriu, vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
Anul trecut producţia de mobilă a atins 1,6 mld. euro, însă în 2007 a fost de 1,9 mld. euro, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). "Industria mobilei a trecut printr-o perioadă de criză, dar este unul dintre sectoarele care s-au ridicat. Sperăm să ajungem la nivelul anului 2007", a spus şi Aurica Sereny, preşedintele APMR.
Deşi este internaţional, târgul de la mobilă de la Bucureşti nu are renumele expoziţiilor de la Milano sau Paris, unde sunt aduse cele mai noi creaţii din domeniu şi care dau tonul în tendinţele anului. La Romexpo puţine sunt firmele cu creaţii avangardi