Acţionarii producătorului de lactate Albalact Alba Iulia (ALBZ) şi-au dat ieri acordul de principiu pentru fuziunea companiei cu producătorul de lactate Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, pe care-l controlează în proporţie de 93,6%. Albalact a plătit în 2008 circa 3,5 mil. euro pentru achiziţia fabricii Rarăul pentru a intra pe segmentul producţiei de brânzeturi.
După preluare, Albalact a investit în modernizarea liniilor de fabricaţie şi a demarat producţia de brânzeturi sub brandul omonim Rarăul. Anul acesta, Albalact a lansat pe piaţă lactatele Rarăul, transformând un brand local într-un brand naţional, printr-o investiţie estimată la 300.000 de euro. Reprezentanţii Albalact susţin că fuziunea celor două companii era necesară pentru dezvoltarea unui management integrat eficient. Compania mai deţine în portofoliu brandurile Zuzu şi Fulga.
Albalact este cel mai mare producător de lactate de pe piaţă controlat de investitori locali, pachetul de control fiind deţinut de familia Ciurtin, cu 42% din acţiuni. Principalul acţionar minoritar este fondul de investiţii RC2, cu 25%. Raul Ciurtin a revenit la începutul anului şi în conducerea executivă a companiei, după ce negocierile cu investitori străini pentru vânzarea companiei au eşuat. Compania a raportat în primul semestru afaceri de 125 mil. lei (30 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de perioada similară a anului trecut, însă profitul net s-a redus cu circa 14%, la 2,4 mil. lei. Albalact este cotată pe piaţa RASDAQ, acţiunile tranzacţionându-se ultima dată la preţul de 0,231 lei. Capitalizarea companiei este de 35 de milioane de euro.
Acţionarii producătorului de lactate Albalact Alba Iulia (ALBZ) şi-au dat ieri acordul de principiu pentru fuziunea companiei cu producătorul de lactate Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, pe care-l controlează în proporţie de 93,6%. Albalact a plăt