Într-un deceniu, blogging-ul a reuşit să treacă de la o activitate de nişă - o simplă formă de promovare - la un fenomen global, cel mai mare fenomen creativ de până acum. Zeci de milioane de bloggeri adaugă zilnic miliarde de posturi la o bază imensă de date. Scopul principal: să se facă auziţi şi, dacă se poate, să câştige şi bani.
Există poveşti convingătoare, comentarii incisive, apeluri vibrante la acţiune, dar importanţa lor este diminuată de majoritatea posturilor, care sunt incoerente, repetitive sau pur şi simplu plictisitoare. Social, politic sau comercial, blogging-ul este o forţă puternică, pe cale de a deveni la fel de influentă ca mass-media tradiţionale. Avantajul blogurilor este că nu trebuie să respecte restricţiile şi obligaţiile mass media clasice. Şi totuşi, în timp ce sintagma "eu scriu" are o anumită nobleţe, cuvântul "blog" este văzut ca un simplu cuvânt, fără nici o importanţă. Scepticii îl văd ca pe elementul care duce la devalorizarea cuvântului scris. Printre criticile aduse blogurilor se numără şi faptul că autorii lor caută doar să se promoveze, iar ideile postate nu sunt de calitate. Aceşti autori virtuali sunt detestaţi mai ales de oamenii politici, cu care intră în conflict în mod repetat, scrie The Independent.
Tehnologia a evoluta şi oricine îşi poate face astăzi un blog. Nu mai sunt necesare cunoştinţele de HTML sau achziţionarea de aplicaţii scumpe. Totul se rezolvă cu câteva click-uri gratis.
Mai toţi bloggeri visează o audienţa imensă, să devină celebrii. Iar dezamăgirea care vine odată cu descoperirea că nu vor ajunge vedete a dus la un număr colosal de bloguri părăsite pe internet. Între 60 şi 80 la sută dintre bloguri sunt abandonate de către autorii lor în termen de 30 zile. În 2008, mai bine de un milion de bloguri conţineau doar un post.
Un blog din 100.000 câştigă, de obicei, notorietate, ajunge s