Persoanele care sunt nemulţumite de oferta băncii privind modificarea contractului de credit se pot alătura grupurilor constituite pe internet pentru a avea o putere mai mare de negociere. Sursa: VLAD STĂNESCU
Doar 10 zile mai au la dispoziţie instituţiile bancare să se conformeze Ordonaţei de Urgenţă 50/2010, adică să modifice contractele de credit. În perioada în care creditorii lucrează în "laboratoare" să găsească formula care să nu le diminueze profiturile, clienţii nemulţumiţi se asociază în grupuri tot mai largi.
În ultimele zile, numărul grupurilor constituite pe internet împotriva băncilor a ajuns la 14, iar numărul membrilor creşte de la o oră la alta.
Bătaia pe clienţi
Chiar dacă numărul grupurilor se lărgeşte, iar cel al membrilor "explodează", succesul nu este garantat. Cel puţin până în prezent numai o parte din cele 14 grupuri comune au reuşit să aibă întâlniri şi să discute cu case de avocatură pentru reprezentare.
Dacă la început bancherii susţineau că aceste asocieri nu sunt legale şi nu au nicio valoare, în ultima perioadă au afişat o atitudine mai retrasă, având în vedere că fenomenul ia amploare.
"Frisoanele" bancherilor au început să apară după ce alte bănci au simţit că acum este un moment bun pentru "a fura" din clienţii concurenţei. Astfel, clienţii nemulţumiţi ai Volksbank au primit deja trei oferte de la alte bănci pentru a contracta serviciile oferite de acestea. Totuşi, specialiştii afirmă că persoanele care se cred "înşelate" de banca cu care au încheiate contracte au la îndemână următoarele soluţii: "În primul rând, clienţii ar trebui să încerce o cale amiabilă cu banca. În cazul în care nu se ajunge la o înţelegere următorul pas este depunerea unei reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)", spune un consultant contactat de EVZ. @N_P