Fostul ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, spune că e absurd să nu ne legăm brandul turistic de ţară de celebrul vampir, în condiţiile în care americanii şi chinezii câştigă anual bani frumoşi de pe urma lui
„Adevărul" a lansat pe piaţă, în urmă cu o săptămână, ghidul turistic „România", din seria apărută sub sigla „National Geographic". Ziarul nostru vă invită, totodată, să le arătaţi tuturor acea Românie pe care o consideraţi a dumneavoastră. Iată de ce am găsit potrivit să-l invităm acum „La masa Adevărului" pe fostul ministru Dan Matei Agathon pentru o discuţie despre un domeniu în care nu s-a întâmplat nimic spectaculos în ultimii 20 de ani.
El crede că promovarea la televiziunile internaţionale de ştiri este reţeta succesului pentru Turismul românesc. Dan Matei Agathon admite că noul brand al României - „Explorează grădina Carpaţilor!" - nu-i unul dintre cele mai reuşite şi că „scandalul cu frunza" este inacceptabil la un asemenea nivel. Totuşi, invitatul nostru din această săptămână sugerează faptul că litorarul românesc, de pildă, a devenit ţinta unor campanii de presă negative tocmai în toiul sezonului estival.
CARTE DE VIZITĂ
-S-a născut la 17 septembrie 1949, la Bucureşti.
-A absolvit Facultatea de Finanţe-Contabilitate din cadrul A.S.E. (1971).
-A fost Director economic la Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică, Proiectare şi Producţie pentru Metale Neferoase -Bucureşti (înainte de 1989).
-Ministru al Turismului (1992-1996 şi 2000-2003).
-Este membru fondator al PDSR şi deputat în perioada 1996-2004.
Sanctuarul dacic şi dinozaurii pitici
Adevărul: Ce loc ocupăm, acum, în Europa, în „clasamentul" Turismului?
Dan Matei Agathon: Am văzut atât de multe statistici şi sondaje care situează România - fără excepţie - cam pe ultimul loc în Europa la abolut orice