În timp ce facultăţile private traversează cel mai greu an din ultimul deceniu, sistemul preuniversitar particular merge, pe alocuri, mai bine decât înainte de începutul crizei. Drept dovadă, la grădiniţa şi şcoala Little London sunt înscrişi, anul acesta, 220 de copii, cu 70 mai mult decât la începutul anului şcolar trecut. Alt exemplu: la cele două şcoli şi cele două grădiniţe care intră sub umbrela fundaţiei Genesis vor învăţa, începând de anul acesta, 325 de co
În timp ce facultăţile private traversează cel mai greu an din ultimul deceniu, sistemul preuniversitar particular merge, pe alocuri, mai bine decât înainte de începutul crizei.
Drept dovadă, la grădiniţa şi şcoala Little London sunt înscrişi, anul acesta, 220 de copii, cu 70 mai mult decât la începutul anului şcolar trecut. Alt exemplu: la cele două şcoli şi cele două grădiniţe care intră sub umbrela fundaţiei Genesis vor învăţa, începând de anul acesta, 325 de copii, cifră asemănătoare cu cea înregistrată în 2009, dar de peste două ori mai mare decât numărul de înscrişi din 2007. „Când s-a deschis grădiniţa, acum zece ani, am pornit cu doi copii“, îşi aminteşte directoarea fundaţiei, Mihaela Drăguş.
Între timp, lucrurile au evoluat fabulos în acest domeniu. Cele mai multe şcoli şi grădiniţe private au, în momentul de faţă, propria programă şi metode personalizate de predare, care, aparent, îi conving pe părinţi să investească sume consistente în educaţia copiilor. Diferenţele faţă de sistemul public sunt ca de la cer la pământ: maximum 15 copii în fiecare clasă, activităţi extracurriculare zilnice (de la vizite la muzee şi cursuri de arte la excursii în ţară) sau teste de orientare, care indică profilul fiecărui elev.
„Nu ne dorim încurajarea competiţiei de niciun fel, motiv pentru care nu acordăm, de exemplu, premii. Firesc, unii copii au aplecare spre arte, alţii spre ştiinţ