Creşterea nivelului taxei de poluare va duce la diminuarea drastică a importului de maşini second hand, intensificându-se astfel comerţul prin dealeri, cu vehicule rulate deja înmatriculate în ţară, au declarat reprezentanţi ai unor companii din piaţa de profil."Importurile cu maşini rulate vor scădea drastic, nu va mai renta să aduci maşini second hand din afară. În acest fel, clienţii se vor orienta către maşini deja înmatriculate. Acesta este un lucru bun, pentru că va c
Creşterea nivelului taxei de poluare va duce la diminuarea drastică a importului de maşini second hand, intensificându-se astfel comerţul prin dealeri, cu vehicule rulate deja înmatriculate în ţară, au declarat reprezentanţi ai unor companii din piaţa de profil.
"Importurile cu maşini rulate vor scădea drastic, nu va mai renta să aduci maşini second hand din afară. În acest fel, clienţii se vor orienta către maşini deja înmatriculate. Acesta este un lucru bun, pentru că va creşte nivelul tranzacţiilor fiscalizate, întrucât se va cumpăra din ce în ce mai mult prin intermediul dealerilor", a afirmat directorul de vânzări al Rădăcini Motors, Nicuşor Sorescu.
Pe de altă parte, reprezentanţii celui mai mare portal de oferte auto second hand, Autovit, spun că "pentru samsari importul va rămâne profitabil".
"După majorarea taxei, ca şi în prezent, samsarii vor continua să câştige din comerţul cu vehicule scumpe, eludând statul. Se practică importul prin firme «de sacrificiu», care vând mai departe la preţul de achiziţie plus TVA. Însă aceste firme se închid după imediat, fără a cotiza la stat. Această practică va supravieţui şi după creşterea nivelului taxei de poluare", a spus directorul Autovit, Attila Okanyi.
În ciuda încercărilor autorităţilor de înnoire a parcului auto, reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automob