- Diverse - nr. 625 / 9 Septembrie, 2010 Exista foarte multe voci, in presa, in politica, pe strada, care considera ca scoala romaneasca se afla intr-o criza severa: o criza de imagine, de continut curricular, de structura institutionala si chiar de competenta. Fara indoiala ca toate aceste opinii negative nu sunt cu totul neintemeiate. Cred ca sistemul educational romanesc a suferit, poate, cel mai mult de pe urma schimbarilor frecvente de pe scena politica. Fiecare guvern care a poposit la Palatul Victoria a adus cu sine o strategie proprie asupra educatiei, asupra scolii, cautand sa reformeze continuu si adesea inutil un sistem de invatamant cu o traditie remarcabila, astfel incat reformele care s-au succedat neincetat nu au facut altceva decat sa creeze confuzie si nedumerire in randul elevilor, al profesorilor si al parintilor. Fara indoiala ca nivelul de cunostinte al elevilor este altul decat cel de acum, sa zicem, douazeci de ani, dupa cum si interesele lor cognitive, orizontul de lectura sunt cu totul altele, mai precare, mai lipsite de consistenta. Faptul ca elevii nu mai poseda atractia pentru carte, ca obiect cultural inzestrat cu valoare, este o certitudine trista, de care e vinovata si concurenta unor modalitati alternative de cunoastere a lumii, cum ar fi, de pilda, internetul, furnizor de informatie rapida. Cert este ca scoala romaneasca de azi ar avea numai de castigat de pe urma unor strategii educationale pe termen lung, cu obiective distincte, cu finalitati si scopuri clar definite. IULIAN BOLDEA - Diverse - nr. 625 / 9 Septembrie, 2010 Exista foarte multe voci, in presa, in politica, pe strada, care considera ca scoala romaneasca se afla intr-o criza severa: o criza de imagine, de continut curricular, de structura institutionala si chiar de competenta. Fara indoiala ca toate aceste opinii negative nu sunt cu totul neintemeiate. Cred ca sistemul