Tinerii au la dispoziţie sute de posturi, plătite şi cu 600 de euro pe lună, la dispeceratele multinaţionalelor. Iar pentru 6 lei pe oră, pot alege să lucreze ca promoteri în marile magazine Sursa: EVZ
În acest an de criză, în care previziunea netă de angajare se ridică - potrivit unui studiu Manpower - la valoarea absolută de zero la sută, tinerii absolvenţi nu au prea multe şanse să-şi găsească un loc de muncă în domeniul pentru care s-au pregătit. Prin urmare, până când piaţa muncii se va redresa, au de ales una dintre puţinele variante care li se oferă în industria prelucrătoare, finanţe, asigurări, servicii imobiliare sau în sectorul de distribuţie a energiei electrice, a apei potabile şi a gazelor.
"Cele mai pesimiste perspective de angajare sunt raportate, în acest moment, în sectorul administraţiei publice, al serviciilor sociale, dar şi în construcţii, transporturi, depozitare şi comunicaţii. De departe, cele mai «bănoase» joburi disponibile sunt cele puse la bătaie de companiile multinaţionale, în call-centeruri, însă, e drept că cei care au şanse să fie recrutaţi aici trebuie să aibă ceva competenţe", au explicat specialişti în Resurse Umane contactaţi de EVZ.
Promoter şase ore pe zi
Potrivit acestora, câteva sute de astfel de posturi au fost scoase la concurs de companii precum Computer Generated Solution, Genpact, CallPoint New Europe, XL World sau Competence Call Center. Candidaţii la un post în aceste companii trebuie însă să cunoască două limbi străine şi să aibă abilităţi excelente de comunicare şi relaţionare.
Lipsa de experienţă în domeniu nu constituie un obstacol pentru angajatori, întrucât viitorii angajaţi urmează o serie de cursuri intensive de pregătire.
Cert este faptul că un operator call-center, care lucrează într-o tură de zi de opt ore, poate primi între 350 şi 400 de e