Principalii jucători din domeniu spun că majorarea taxei va face să nu mai renteze aducerea acestora din străinătate
Creşterea nivelului taxei de poluare va cauza scăderea drastică a importului de maşini second-hand, intensificându-se astfel comerţul prin dealeri, cu maşini înmatriculate în ţară, sunt de părere reprezentanţii unor companii din piaţa de profil.
"Importurile cu maşini rulate vor scădea drastic, nu va mai renta să aduci maşini second-hand din afară. În acest fel, clienţii se vor orienta către maşini deja înmatriculate. Acesta este un lucru bun, pentru că va creşte nivelul tranzacţiilor fiscalizate, întrucât se va cumpăra din ce în ce mai mult prin intermediul dealerilor", a declarat, pentru Mediafax, directorul de vânzări al Rădăcini Motors, Nicuşor Sorescu.
Pe de altă parte, reprezentanţii celui mai mare portal de oferte auto second-hand, Autovit, spun că "pentru samsari importul va rămâne profitabil". "După majorarea taxei, ca şi în prezent, samsarii vor continua să câştige din comerţul cu vehicule scumpe, eludând statul. Se practică importul prin firme "de sacrificiu", care vând mai departe la preţul de achiziţie plus TVA. Însă aceste firme se închid după aceea imediat, fără a cotiza la stat. Această practică va supravieţui şi după creşterea nivelului taxei de poluare", a spus directorul Autovit, Attila Okanyi.
APIA nu se aşteaptă la revenirea pieţei auto nici anul viitor
În ciuda încercărilor autorităţilor de înnoire a parcului auto, reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) nu se aşteaptă nici pentru anul viitor la o revenire a pieţei auto noi. "Din 2011, norma de poluare Euro 5 devine obligatorie şi, în consecinţă, este normal ca maşinile care nu îndeplinesc aceşti parametri şi poluează mai mult, să fie taxate mai aspru. În ceea ce priveşte piaţa de maşini