Numele scriitoarei Zeruya Shalev a depăşit graniţele Israelului, romanul care a consacrat-o - "Viaţa amoroasă" (1997) încununat cu trei premii în propria ţară (Cartea de Aur, Cartea de Platină şi ACUM) i-a adus şi dublă recunoaştere în spaţiul cultural german - ecranizare de succes în regia Mariei Schrader şi plasarea pe lista din prestigioasa revistă Der Spiegel cuprinzând cele mai bune douăzeci de romane din ultimii patruzeci de ani, alături de Saul Bellow, J. M. Coetzee şi Philip Roth.
Şi celelalte două romane care compun o originala trilogie au devenit bestseller, traduse în peste 20 de ţări şi distinse cu premii literare: Corine - Germania, 2001, Amphi - Franţa, 2003 şi Wizo - Franţa, 2007. "Thera" încheie publicarea în limba română a trilogiei ale cărei romane au apărut, în altă ordine decât ediţiile originale: "Viaţa amoroasă" (Editura Humanitas fiction, 2009) şi "Soţ şi soţie" (Editura Polirom, 2008), ambele traduse din ebraică de Ioana Petridean.
Cum se explică succesul de public al unei romanciere cu un stil dens şi întortocheat, care mizează pe analiza psihologică, făcută într-o manieră surprinzător de alertă, încât cititorul o urmăreşte cu sufletul la gură? Zeruya Shalev scrie despre condiţia femeii şi alegerile pe care le face, despre trei feţe pe care le arată ori ascunde celorlalţi şi uneori şi sieşi: fiică, soţie şi mamă. De aceea trilogia s-ar putea numi "trilogia cuplului" sau "căutarea de sine" ori pur şi simplu trilogia feţelor feminine
Fiecare chip are distorsiuni şi ambiguităţi, din contradicţii şi tentative de armonizare vine tensiunea uluitoare ce defineşte personajele feminine aflate în centrul fiecărui roman. În toate o tânără femeie căsătorită se desparte de un soţ pe care l-a iubit şi încearcă să afle ce o nemulţumeşte, ce îşi doreşte cu adevărat, cine este ea în raport cu fiinţele apropiate, fie părinţi, soţ ori alt