România şi Bulgaria au stabilit ca vinovatul pentru scufundarea vasului „Mogoşoaia” să fie graţiat în schimbul daunelor plătite familiilor victimelor. În dimineaţa zilei de 10 septembrie 1989, nava de pasageri „Mogoşoaia” s-a scufundat după ce a fost lovită în plin de convoiul de barje bulgăresc „Peter Karamincev”. 223 de pasageri au murit înecaţi şi doar 16 au scăpat cu viaţă.
CITIŢI ŞI:
Uniţi pentru totdeauna de tragedia „Mogoşoaia”
Galaţi: Eugen Malihen a fost salvat de la înec de un bidon gol
Fostul director al Navrom Galaţi: "Comandantul vasului Mogoşoia a avut partea lui de vină la scufundarea navei"
La împlinirea a 21 de ani de la drama care a şocat întreaga ţară, ies la iveală amănunte care până acum au părut de neînţeles pentru rudele victimelor.
Justiţia l-a găsit vinovat pentru scufundarea vasului „Mogoşoaia” pe căpitanul convoiului de barje bulgăresc, Georgi Petrov Angelovschi, condamnat ulterior de Tribunalul Galaţi la zece ani de închisoare pentru ucidere din culpă.
A stat în puşcărie două luni
Georgi Petrov Angelovschi nu a stat efectiv la închisoare mai mult de două luni, în perioada 11 septembrie 1989-9 noiembrie 1989.
Curtea Supremă de Justiţie a constatat că pedeapsa la care fusese condamnat căpitanul bulgar a fost graţiat integral în baza articolului 3 din decretul 23/1990 emis de preşedintele României, Ion Iliescu.
După 21 de ani vine şi explicaţia pentru rudele victimelor. „Ecourile scufundării navei Mogoşoaia pe plan internaţional au fost foarte mari. S-a preferat să se ajungă la o înţelegere politică între România şi Bulgaria.
Pedeapsa bulgarului care a produs accidentul naval, a fost graţiată, iar în schimb partea bulgară s-a obligat să plătească despăgubirile către familiile victimelor. Pedeapsa pe care am aplicat-o căpitanului trebuia executată, d