Sunt în vacanţă, n-au trecut nici zece zile de când mi-am propus să uit de toate problemele şi preocupările oraşului, retras în munţi. Dar am făcut greşeala să-mi iau cu mine un laptop cu modem şi o dată pe zi sau la două zile mă uit să văd ce mesaje am mai primit. Aşa am dat peste o nouă rugăminte a lui Bogdan Ungureanu, directorul Editurii Publica, pe care îl socotesc aproape prieten şi nu-l pot refuza. Îmi solicita o nouă prefaţă pentru un volum al colecţiei Leadership, care urma să apară în luna august. Primul imbold a fost să ignor mesajul ori să-i spun să caute pe altcineva, pentru că vreau să uit de cărţi, prefeţe, lansări. Ştiu că nu m-ar crede, în realitate merg în vacanţă să citesc mult şi de cele mai multe ori să scriu, în ultimul deceniu m-am întors mereu cu câte un manuscris gata. Sunt şi foarte curios să văd ce carte îmi mai propune. Mi-a trimis-o, ca de obicei, pe email, o deschid, încep s-o "frunzăresc", uit de mine, de vacanţă, degeaba cochetasem cu gândul să-l refuz. Sunt convins că aşa se va întâmpla cu oricare cititor al acestei cărţi, va uita de el, va fi captivat de ideile noi, chiar dacă nu e priceput la problemele economiei, cum nici eu nu sunt. Din mai multe motive.
În primul rând, autorii. Jonas Ridderstrale e un suedez născut în 1966, doctor în business internaţional, profesor în Scandinavia şi Marea Britanie celebru după ce, în 2001, împreună cu Kjell Nordstrom, a scos o carte de business de mare succes în lumea toată, iar peste câţiva ani o alta, în ambele demolând tabuuri, punând întrebări în domenii în care totul era luat ca o axiomă, inventând cuvinte. Jonas Ridderstrale era o garanţie că se ocupă de aspecte ale conducerii organizaţiilor care nu le-au mai trecut nimănui prin cap. Câte ceva ştiam şi despre Mark Wilcox, anume că a semnat cel puţin două cărţi de referinţă pentru businessul modern. Am început să citesc.
În