Artera care, după modernizări, ar trebui să faciliteze un acces mai direct din zona Galaţi-Brăila spre litoral a fost finalizată cu o întârziere de şase luni.
Drumul care leagă Brăila de litoral este o „ctitorie" a preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Brăila, Gh. Bunea Stancu, un obiectiv pe care preşedintele CJ îl prezintă de fiecare dată ca pe o foarte mare realizare. De fapt, e vorba de modernizarea a două drumuri judeţene din judeţul Brăila, DJ 211A, între localităţile Viziru şi Cuza Vodă, şi DJ 212, între localităţile Cuza Vodă şi Mihai Bravu.
„Drumul mării" se întinde până la graniţa judeţului Brăila, turiştii mai având de străbătut încă vreo 20 km prin Ialomiţa, până la Giurgeni, de unde pot vira pe E 60, care chiar duce spre litoral. Reabilitarea celor 27,6 km de drumuri judeţene a costat 64,79 milioane lei, din care 46,34 milioane reprezintă finanţarea alocată de UE prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, 5,88 milioane de lei au fost alocate de la bugetul de stat, iar 1,35 milioane de lei este cofinanţarea CJ Brăila. Lucrările au fost executate, în baza contractului 15/18.03.2009, de consorţiul format din SC Max Boegl România SRL Bucureşti, în asociere cu SC Tancrad SRL Galaţi.
Din cauza unei „greşeli de execuţie", lucrările la „Drumul mării" au fost întârziate cu şase luni. La începutul anului, preşedintele CJ Brăila a mai semnat cu Consorţiul Max Boegl & Tancrad un contract pentru lucrări suplimentare, acordat consorţiului prin „negociere fără anunţ de participare". E vorba de contractul nr. 36/18.02.2010, în valoare de 6.677.490 lei, pentru „restructurare şi lărgire a drumului judeţean Viziru, Cuza-Vodă, Mihai Bravu".
Finalizarea lucrărilor ar fi trebuit să aibă loc înainte de începerea sezonului estival, astfel încât drumul mării să fie accesibil turiştilor din acest sezon. A fost finalizat la sfârşit de sezon. Acum, ap