Acum zece ani, în plină eră a fericirii “aspiraţionale” din publicitatea românească, doldora de oameni neverosimil de frumoşi, zîmbitori şi spilcuiţi, şi de situaţii de viaţă desprinse parcă din serialele Dallas şi Beverly Hills, a apărut acest spot pentru un serviciu online naţional. Revoluţia pe care a generat-o se simte, în cercuri concentrice, pînă în ziua de azi.
De fapt, a fost o serie de spoturi, din care cel despre www.taraf.ro a ieşit în evidenţă precum o aluniţă desenată pe un obraz de ţigancă. Se comunica faptul că, datorită facilităţilor oferite de mediul online (pe atunci, o trufanda pentru români), oricine îşi poate dezvolta o afacere; ergo, se poate propăşi individual (sau, după caz, în clan): re.inventează.te, unul dintre cele mai influente sloganuri româneşti, sintetiza mesajul plin de optimism (normal, ehei, pentru acea perioadă) al campaniei. Mesajului cu pricina, poate prea futurist ca ţintă argumentativă, “ogarii” cu nas fin de la Headvertising i-au găsit această rezolvare filmică pămînteană, (hiper)realistă, din actualitatea “inevitabilă”. Ar merita poate spus că eram în plină modă Kusturica, dar şi că agenţia dinainte (schimbată în urma unei licitaţii) încercase timp de un semestru să vîndă Xnet printr-o campanie cu extratereştri...
Celelalte două spoturi erau - unul despre un producător de miere trecut de prima tinereţe (www.mierar.ro) şi celălalt despre nişte precupeţe de la piaţă (www.taraba.ro, parcă). Oameni de lîngă noi, sfere de interes domestice, deloc pretenţioase, îndeletniciri simple, umile chiar; dar (poate tocmai de aceea) pline de forţă evocatoare. Evident, toate acele situri erau funcţionale şi extindeau, asemeni unor tentacule online, comunicarea “clasică” a campaniei. Senzaţia de ansamblu era că aceşti mici întreprinzători chiar există în realitate, că povestea fiecăruia dintre ei e adevărată şi exponenţială pe