Preocuparea tot mai accentuată pentru siluetă şi un stil de viaţă sănătos a dus, în ultimii ani, la creşterea accelerată a vânzărilor de cărţi de specialitate. Au de câştigat şi specialiştii în nutriţie, ale căror cabinete s-au înmulţit spectaculos. Nutriţionismul câştigă teren în România mai mult ca o modă, decât ca o necesitate. Specialiştii spun că tendinţa este mult mai vizibilă în ultimii doi ani, un prim semnal fiind dat de creşterea vânzărilor de c
Preocuparea tot mai accentuată pentru siluetă şi un stil de viaţă sănătos a dus, în ultimii ani, la creşterea accelerată a vânzărilor de cărţi de specialitate. Au de câştigat şi specialiştii în nutriţie, ale căror cabinete s-au înmulţit spectaculos.
Nutriţionismul câştigă teren în România mai mult ca o modă, decât ca o necesitate. Specialiştii spun că tendinţa este mult mai vizibilă în ultimii doi ani, un prim semnal fiind dat de creşterea vânzărilor de cărţi care tratează această temă. De exemplu, „Trăiesc, deci mă abţin“, a Mihaelei Bilic, cea care şi-a câştigat rapid statutul de nutriţionistă a vedetelor, a fost vândută până acum în peste 100.000 de exemplare, o cifră incredibilă pentru o piaţă în care titluri care se vând în 3.000 de exemplare se pot considera norocoase. Până şi hoţii par să fie „furaţi“ de noul trend, dovadă că de doi ani cele mai sustrase cărţi sunt cea a Mihaelei Bilic, respectiv „Şi noi, ce mai mâncăm?“, scrisă de directorul Institutului de Cercetări Alimentare, Gheorghe Mencinicopschi. De altfel, în acest an, graţie unei intense mediatizări, „Şi noi, ce mai mâncăm?“ este lider în vânzări în librăriile Diverta şi Cărtureşti, cu peste 5.400 de exemplare. Cartea Mihaelei Bilic, deşi e pe piaţă de doi ani, se menţine în top zece al vânzărilor din acest an, cu 1.300 de exemplare. În ierarhia celor mai cumpărate cărţi se află şi alte titluri despre sănătate. În medie, o astfel de