Doi scafandrii profesionişti au fost daţi dispăruţi joi seară, după ce s-au scufundat să inspecteze nava „Medy", se pare, într-o misiune clandestină. Pe 1 septembrie, în jurul prânzului, nava „Medy", sub pavilion Turcia, încărcată cu fier vechi, se scufunda la aproximativ 6 mile marine în dreptul localităţii Tuzla. Echipajul a emis semnale SOS la scurt timp după ce au părăsit portul Constanţa, nava luând apă la bord. Din fericire, echipajul a fost salvat şi dus la ţărm. Autorităţile au luat în calcul o posibilă poluare în zonă, existând pericolul ca tancurile de combustibil în care se aflau 22 tone de motorină să se fisureze, aşa că s-a luat măsura verificării în fiecare zi a zonei. Cei desemnaţi pentru această misiune au fost cei de la Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). Pentru ziua de joi, Agenţia avea în plan o singură ieşire în larg, dar a făcut şi o a doua, după-amiază, în jurul orei 15.00. La cea de-a doua cursă, la bord au fost îmbarcaţi şi patru scafandri aparţinând companiei „Hunter". „Scafandrii aparţineau acestei companii. Noi nu am făcut decât să prestăm un serviciu conform unui contract existent", a declarat Ion Voicu, directorul ARSOVM. Ieşirea în larg a fost făcută pe o vreme nu foarte prielnică. Ajunşi la locul unde a avut loc scufundarea navei turceşti, scafandrii au intrat în echipe de câte doi să inspecteze şi să filmeze nava, pentru a pregăti o eventuală strategie de recuperare a combustibilului şi ranfluare a acesteia. La un moment dat, echipa formată din Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas a întârziat să mai apară la suprafaţă. Pe rând, au fost trimişi să îi caute ceilalţi doi scafandri, dar fără succes. Unul dintre ei a văzut ieşind din interiorul navei bule de oxigen, dar, din cauza curenţilor, nu s-a putut apropia şi a revenit la suprafaţă. „La un moment dat, am văzut că a dispărut de la suprafaţă geamandu