De când a fost construit, acum 150 de ani, tunelul de cale ferată de sub bulevardul 1 Mai nu a mai fost consolidat, iar locuitorii stau pe o bombă cu ceas.
Zona Constanţei, vecină cu Portul, ascunde sub nivelul solului o construcţie foarte importantă, care ar putea fi folosită, dar care este lăsată pradă vicisitudinilor. De această dată, este vorba despre un tunel, construit în anul 1904 de către adjunctul lui Anghel Saligny, Gabriel Iosif. Tunelul se află sub bulevardul 1 Mai şi, la început, era dedicat căii ferate. Acum nu mai există şinele, pentru că au avut grijă „unii“ mai iuţi de mână să le vândă la fiare vechi, pentru a mai scoate un ban, însă, cu toate acestea, poate fi transformat într-un pasaj rutier pe unde să treacă în special TIR-urile, pentru a descongestiona traficul greu de la suprafaţă. Din pricina lipsei fondurilor şi a dezinteresului crescut al autorităţilor, tunelul se poate prăbuşi în orice clipă şi, odată cu el, o bună parte din cartierul situat în preajma Gării. Tunelul acesta măsoară peste 500 de metri lungime, 6,15 metri înălţime şi 8,36 metri lăţime. Cu toate acestea, atunci când s-au construit blocuri cu 10 etaje sau Spitalul CFR, nimeni nu s-a gândit că pereţii tunelului, care nu au fost construiţi din beton, s-ar putea prăbuşi sub greutatea construcţiilor. Ceea ce nu au reuşit să distrugă în zeci de ani trepidaţiile produse de circulaţia locomotivelor pe abur şi Diesel este pe care sa reuşească dezvoltarea urbană haotică şi lipsa de interes a celor care sunt în măsură să conserve acest „monument“.
Tunelul se face una cu pământul
Nici bucăţile care au început să cadă din tavanul tunelului, dar nici apa care, la orice ploaie, se infiltrează şi distruge structura nu impresionează autorităţile. Momentan, acest tunel se află în posesia CFR, dar s-a încercat odată, la nivel verbal, trecerea acestuia sub administrarea Primăriei Co