Cora, reţeaua franceză care deţine cele mai mari hipermarketuri de pe piaţă, şi-a reluat expansiunea în acest an mizând pe o strategie similară a Carrefour: magazine mai mici şi parteneriate cu dezvoltatorii de centre comerciale. Retailerul anunţă o ţintă de 10 magazine noi în patru ani.
Compania va deschide două hipermarketuri de 4.500 de metri pătraţi în Baia Mare şi Constanţa în ultimul trimestru din an prin investiţii de 5 milioane de euro pe unitate.
Redimensionarea formatului de magazine ar putea permite retailerului care a adus pe piaţă cel mai mare hipermarket (de 15.000 de metri pătraţi) să atace oraşele medii din ţară în care activează mai puţini competitori, dar şi să-şi majoreze vânzările pe metru pătrat.
"Intrarea în oraşe cu mai puţin de 200.000-300.000 de locuitori este o oportunitate de testare a acestui nou format de hipermarket. Avem prevăzut un plan din care fac parte în jur de zece noi deschideri în următorii 4 ani, fără să fie vorba neapărat de magazine cu spaţii de vânzare mai mici, precum Gold Plaza Baia Mare şi Constanţa City Park", a declarat Philippe Lejeune, directorul general al Cora România. El a mai spus că deschiderea unor unităţi de 2-3 ori mai mici decât media reţelei a fost dictată de oferta de spaţii comerciale existente pe piaţă în acest moment.
"A fost vorba despre două posibilităţi de deschidere de noi magazine, iar spaţiile fuseseră prevăzute deja la aceste dimensiuni."
Contractul cu dezvoltatorul centrului Gold Plaza din Baia Mare, Futureal, a fost semnat în noiembrie anul trecut, potrivit datelor furnizate de acesta. La rândul său, spaţiul din centrul City Park din Constanţa în care va veni Cora din noiembrie a fost eliberat de reţeaua de supermarketuri insolventă SPAR la începutul acestui an.
Intrarea în cele două centre comerciale cu un format nou de magazine a grăbit extinderea reţelei fra