Compania austriacă Strabag, principala perdantă şi contestatară a licitaţiei pentru cea mai importantă lucrare de infrastructuctură din Maramureş, drumul Baia Sprie - Bârsana, în valoare de peste 22 de milioane de euro, începe să culeagă roadele îngăduinţei de care a dat dovadă în raportul cu Consiliul Judeţean Maramureş.
După ce şi-a retras contestaţia din instanţa de judecată, Strabag a început să câştige. Nu doar "respectul" autorităţilor judeţene, care au reuşit astfel să semneze cu firma bihoreană Selina contractul de execuţie a drumului, nu doar "prietenia" preşedintelui Consiliul Judeţean (CJ) Maramureş, Mircea Man, care i-a vizitat personal la sediul din Viena pentru a-i informa despre marile proiecte finanţate în acest an, ci şi lucrări în judeţul din nord-vestul ţării. Ultima dintre acestea este un drum comunal care le-a adus un contract de două milioane de euro. Mai exact, pentru modernizarea a 8,4 de kilometri de drum cu o singură bandă de circulaţie, Strabag va încasa 8.298.930 de lei plus TVA, adică 1 milion de lei pe kilometru.
„Drum vital"
Conform studiului de fezabilitate, unica bandă de circulaţie a DC19, între comunele Botiza şi Groşii Ţibleşului, va avea patru metri lăţime. Primarul comunei Botiza, Ioana Trifoi, spune că drumul este vital pentru legătura dintre Maramureşul istoric şi Ţara Lăpuşului. Acum accesul este unul greoi, pe serpentinele de pe muntele Gutin.
De ce e atât de scump un drum rural de doar patru metri lăţime, a încercat să explice tot edilul din Botiza. "Îi foarte rău drumul acela, de fapt, nu e deloc practicabil, e rupt în mai multe locuri şi trebuie construite nişte podeţe de traversare a pârâului Botiza. Acum nu se poate circula pe el. În plus, cei care au câştigat au fost singurii, din cele opt firme care au participat la licitaţie, care au acceptat să lucreze acum şi să-i plătim anul viitor", a decl