Două firme din Severin şi-au închis deja porţile în 2010, iar cele care au mai rămas pe piaţă se zbat să supravieţuiască
În numai trei luni, numărul solicitărilor a scăzut şi cu 40 la sută. Cam cu atât s-au redus şi preţurile practicate de şcolile care încă n-au tras obloanele.
Liderul de sindicat al instructorilor auto din Mehedinţi, Dumitru Doru Popescu, consideră explicabil faptul că, pe fondul crizei, şcolile de şoferi au început să falimenteze, cu atât mai mult cu cât piaţa devenise supraîncărcată.
El spune că, în anii 2007 - 2008, firmele de profil se înfiinţau pe bandă rulantă în Drobeta Turnu Severin.
Oferta a depăşit cu mult cererea, astfel că unele dintre şcoli au fost închise, din lipsă de clienţi.
„Au apărut prea multe şcoli de şoferi. Mă doare sufletul când văd această meserie cum scade în calitate pe zi ce trece. Astăzi, oamenii devin instructori auto pentru bani. Nu mai există pasiune sau grijă pentru cel pe care îl înveţi. Sunt mulţi colegi mai tineri, care nu mai au aceste valori şi care se gândesc că, dacă elevul ştie să ţină volanul în mână, atunci e conducător auto. Era normal să se întâmple aşa: nu avem atâtea solicitări câte şcoli de şoferi“, a declarat liderul de sindicat.
Preţurile, tăiate şi la jumătate
Şcolile de şoferi care încă mai rezistă pe piaţă sunt nevoite să apeleze la oferte promoţionale, precum plata în rate sau reduceri substanţiale de preţ.
„Avem discounturi care pleacă de la 15 la sută şi ajung chiar şi la 50 la sută. În plus, toţi cei care apelează la serviciile noastre au posibilitatea să plătească în două, patru sau şase rate. Am luat aceste măsuri în condiţiile în care numărul de solicitări a scăzut, în ultimele trei luni, cu peste 40 la sută“, a declarat Emil Burcă, managerul unei şcoli de şoferi din Severin.
Mai multe permise auto