Cei mai bogaţi clienţi, ale căror dorinţe depăşesc adesea competenţele umane, reduc marjele de profit şi provoacă o serie de conflicte interne în cadrul băncilor de investiţii, a spus vicepreşedintele diviziei de wealth management din cadrul Barclays, scrie Bloomberg.
Oamenii care dispun de cel puţin 30 de milioane de dolari pentru investiţii, cunoscuţi ca indivizi "foarte valoroşi" sau foarte bogaţi, insistă să plătească mai puţin pentru serviciile ce le sunt prestate, a spus Gerard Aquilina de la Barclays Wealth. Tot ei sunt cei care cer credite pentru a investi în imobiliare, credite care în unele cazuri nu generează comisioane pentru private banking şi solicită ajutorul atunci când vor să îşi plaseze copiii în şcoli sau când doresc pe ultima sută de metri bilete la concerte, explică el.
"Fiţi atenţi la implicaţiile ce vin la pachet cu un individ foarte bogat", a spus Aquilina, care până în 2006 a ocupat poziţia de director executiv pe America în cadrul HSBC. "Dorinţele, de multe ori deloc rezonabile" pot să se repercuteze asupra organizaţiei "sub formă de cerinţe imposibil de îndeplinit".
În 2009, cei foarte bogaţi au avut un an bun, în condiţiile în care averile lor au crescut cu 22%, mai repede decât ale "milionarilor mai mici", care s-au bucurat de un avans de doar 19%, potrivit unui raport realizat de Capgemini şi Merrill Lynch. Potrivit aceluiaşi raport, această îmbogăţire continuă s-a datorat "unei eficiente relocări a activelor."
"Poate fi foarte profitabil pentru anumite instituţii dacă poţi aşeza toate piesele puzzle-ului", recunoaşte Aquilina, făcând referire la managementul activelor celor mai bogaţi clienţi. "Unele instituţii au reuşit să îşi îndeplinească misiunea cu succes, în timp ce alte nu au putut."
Atragerea de clienţi foarte bogaţi poate fi însă dificilă pentru băncile private, deoarece mai multe echipe ale instit