General Electric, gigantul industrial american, spune că toate ţările care trec prin criză acţionează la fel ca o companie: regula de bază este economisirea, dar important este ca dincolo de atitudinea precaută, cei aflaţi în poziţii de conducere să pună la punct un plan pentru momentul când va veni şi relansarea economică.
"Când eşti bolnav, nu alergi. Toţi trec prin criză cu gândul la supravieţuire, dar tot criza îţi oferă un prilej de a te gândi la ce vei face după ce perioada dificilă va trece. Când lucrurile încep să meargă, eu trebuie să am un plan, atlfel creşterea economică va veni peste mine, iar eu nu voi avea nicio strategie pusă la punct", spune Francis Bailly, vicepreşedinte pe afaceri europene din cadrul General Electric.
Mai mulţi executivi de top din companiile locale au atras atenţia în ultima vreme că aplicarea unor măsuri de tăiere a cheltuielor aşa cum a fost scăderea cu 25% a salariilor bugetarilor sau reducerea numărului de locuri de muncă din sectorul public, fără a avea sprijinul unor măsuri de relansare economică, nu vor avea niciun efect pe termen lung. De exemplu, reprezentanţii companiilor de construcţii, sector greu afectat de criză, au declarat în repetate rânduri că una dintre soluţiile ieşirii din criză ar fi deblocarea marilor proiecte de infrastructură, lucru care ar crea locuri de muncă, dar ar genera şi cerere pentru firmele de profil.
"Criza a ridicat o problemă care revine din nou şi din nou: cea a noilor locuri de muncă. Toţi vor să creeze joburi, dar întrebarea care se ridică este cum poţi să creezi aceste joburi făcând aceleaşi televizoare vechi, de exemplu. Locurile de muncă se creează făcând ceva nou. Inovaţia face locuri de muncă", este de părere reprezentantul GE. Întrebat dacă România ar putea deveni centrul de producţie pentru o soluţie "inovativă" pe care o propune General Electric, fie pentru domeni