Atribuţiile inspectorului tehnic al ARR se suprapun celor ale RAR
În proiectul supus dezbaterii de Anca Boagiu nu se mai respectă ierarhizarea abaterilor
Patronatele din transporturi critică proiectul de ordin al ministrului Transporturilor prin care se modifică şi completează normele privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe aestora, susţinând că sunt câteva prevederi "aberante" care creează confuzii.
"Acest ordin suprapune controlului tehnic făcut de Registrul Auto Român pe cel efectuat de inspectorul tehnic al Autorităţii Rutiere Române, şi cu acest lucru nu suntem de acord. Nu suntem de acord nici cu modificările privind abaterile şi sancţiunile care se pot aplica, pentru că, potrivit noului act normativ, nu mai există o ierarhizare a abaterilor minore şi a celor majore, astfel încât copia conformă a licenţei de transport poate fi reţinută şi în altfel de cazuri decât cele stipulate în Legea 109. Or, acest lucru poate duce şi la pierderea licenţei de transport, ceea ce înseamnă că se poate ajunge la abuzuri foarte grave. O parte dintre modificări sunt aberante. Aceste norme nu vor trece aşa cum sunt. Sper să lămurim aceste aspecte la întâlnirea pe care, probabil, o vom avea săptămâna viitoare cu ministrul Transporturilor, doamna Anca Boagiu. Toate patronatele din transporturi, FORT, UNTRR, SNPTRR şi alte organisme fac front comun pentru blocarea acestui act normativ în forma actuală", a declarat vineri, pentru Curierul Naţional, Augustin Hagiu, preşedintele FORT.
În ceea ce priveşte aspectele pozitive ale actului normativ, Hagiu a enumerat pe cele referitoare la sancţiunile privind depăşirea masei vehiculului şi modalitatea de prelungire a licenţei de traseu.
"Aşa cum am spus dintotdeauna, un control de calitate este unul care se efectuează de un organism independent, cu oameni pregătiţ